FREDDΙΕ KING -A MAN ON A MISSION- PART 1 | Forum

Topic location: Forum home » ARTICLES » ARTICLES
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΠΑΓΙΑΣΤΑΣ

 

A MAN ON A MISSION

“Let me tell you now ..”

 

Μια φράση που ένας μπλούζμαν όπως ο Freddie King σου λέει όλα όσα πρέπει να 

γνωρίσεις για το blues .

Ο Freddie King είναι ο καλλιτέχνης που με τη φωνή του και τη κιθάρα του παίζει με τις χορδές της

ψυχής σου,  σε πετάει κάτω , σε πάει πάνω, σε κάνει να νοιώθεις και να εννοείς μαζί του την κάθε

λέξη.. this is the blues my friend .. αυτό σου λέει ..και με τα σόλα του κάνει την κιθάρα του

μιαGibson ES355 να φαίνεται μικρή και συ μικρός μπροστά στο ταλέντο του, το πάθος του και το

συναίσθημά του.

 

Γεννήθηκε στο Gilmer του Texas στις 3 Σεπτεμβρίου του 1934 με το όνομα Fred King από την Ella

Mae King και τον J.T. Christian. H προφητεία του παππού του, που ήταν ένας καθαρόαιμος

πνευματώδης ινδιάνος Choctaw, πρός την μητέρα του ήταν ότι θα γεννήσει ένα παιδί που θα

αναστατώσει, θα εμπνεύσει και θα επηρεάσει τις ψυχές εκατομμυρίων ανθρώπων. Η μητέρα του

και ο Θείος του Leon έπαιζαν οι ίδιοι κιθάρα και από νωρίς η μητέρα του κατάλαβε την κλίση του

Freddy για την μουσική.

 

 

 

Εύκολα λοιπόν άρχισαν να τον διδάσκουν και οι δυο Country Blues απο την ηλικία των έξι χρόνων του .

Η κυρίως επιρροή του Freddie ήταν ο Sam Lightning Hopkins που σ’ αυτόν οφείλεται το thumb-finger picken style , όπως και ο σαξοφωνίστας Louis Jordan. Η πειθαρχία του ήταν πρωτοφανής και

χαρακτηριστικά έλεγε ότι θα παίζει ξανά και ξανά το δίσκο του Jordan για να μπορέσει ναταιριάξει το παίξιμό του νότα προς νότα.

 

Η πρώτη του κιθάρα ήταν μια silvertone acoustic αλλά λαχταρούσε μια  Roy Roger acoustic.

Όταν προσπάθησε να την παραγγείλει και να την αγοράσει από το μαγαζί για λογαριασμό της μητέρας του , ο ιδιοκτήτης τον ρώτησε αν το ξέρει η μητέρα του ,η οποία φυσικά δεν γνώριζε τίποτα ,

λέγοντας του ότι πρέπει να πάρει την αδειά της . Οταν την ρώτησε εκείνη του απάντησε ... "If you want a new guitar you will have to work for it." Ετσι ο νεαρός Freddy έμαθε ότι πρέπει να

δουλέψει για να αποκτήσει αυτό που πραγματικά ήθελε και να υπηρετήσει την αγάπη του για την μουσική . Ετσι δούλεψε αρκετό καιρό μαζεύοντας βαμβάκι για να μπορέσει να αγοράσει την

αγαπημένη του Roy Roger acoustic guitar.

Αργότερα η Ella Mae King η μητέρα του παντρεύτηκε τον Ben Turner και θεώρησε ότι ήταν μια ευκαιρία για την οικογένειά της να μετακομίσει στο Σικάγο .  Εκεί ήταν ήδη τρείς απο τους θείους

του Felix , Leonard και  Willie King όπου δούλευαν στο Χαλυβουργείο . Θέλοντας η Ella να πάρει τον νεαρό Freddy μαζί της ο πατέρας του δεν τον άφησε διότι θεωρούσε απαραίτητο να παραμείνει

και να τελειώσει το γυμνάσιο για να συνεχίσει το κολλέγιο στο Τέξας όπως κάποιοι απο την οικογένειά του. Ετσι ο Freddy παρέμεινε και μετακόμισε με την οικογένειά του στο Σικάγο το φθινόπωρο

του 1949.

 

Το 1952 γνωρίζει την Jessie Burnett ένα κορίτσι απο το Τέξας που αποδεικνύεται ότι είναι γι΄αυτόν η ωριμότητα και το θεμέλιο που χρειαζόταν . Όπως επίσης ήταν και η εμπνευσή του σε πολλές

απο τις συνθέσεις του . Περιστασιακά δούλευε σαν sideman σε διάφορες ηχογραφήσεις . Επίσης δούλευε στο Χαλυβουργείο την ημέρα και το βράδυ έπαιζε σε διάφορα gigs . Οι φίλοι του Jimmy

Rogers και Eddie Taylor ήταν πρόθυμοι να κάνουν καινούργια πράγματα μαζί του και να πειραματιστούν για να βγάλουν κάτι διαφορετικό.

Η νότια πλευρά του Σικάγο εξυπηρετούσε τα blues με μεγάλες μπάντες πολλά όργανα όπως ένα στάνταρ rhythm session , πνευστά , πιάνο ακόμα και άρπα μερικές φορές . Η δυτική όμως πλευρά

του Σικάγο με τα μικρά μπαράκια αγκάλιασε με αγάπη τους νέους blues maverick με  τους blues  ήχους τους που αποτελούνταν από  έναν ηλεκτρικό κιθαρίστα, ο οποίος  τραγουδούσε , έναν

μπασίστα και τον ντράμερ . Ο Freddie  βρήκε  την ευκαιρία που πραγματικά ήθελε στη δυτική πλευρά του Σικάγο.  Έτσι, μαζί με δύο άλλους νέους, τον  κιθαρίστα Jimmy Lee Robinson και τον

drummer Sonny Scott σχημάτισαν την πρώτη του μπάντα, "The Every Hour Blues Boys".

Το 1956 ο Freddy King ηχογράφησε ένα 45 αρι με την El-Bee. Η πρώτη πλευρά  ήταν ένα ντουέτο με τη "Μαρίνα Χάιτφιλντ" "Country Boy" και η δεύτερη  ήταν ένα γρήγορο ρυθμικό  blues,

"Thats What Think". Ο φίλος του Robert Lockwood πρόσθεσε σε αυτό σόλα με τη κιθάρα του . Η Chess Records ήταν τότε απο τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες . Πολλές φορές

προσπάθησε να μπει στην Chess χωρίς επιτυχία και αυτό γιατί θεωρούσαν ότι ακουγόταν σαν τον BB King. Όμως όπως είπε ο ίδιος αυτό τον έκανε να προσέξει περισσότερο και να βρεί το δικό του

φωνητικό στύλ.

Η καριέρα του ξεκινάει ουσιαστικά το 1956 και το 1960 ηχογραφεί το  “Have You Ever Loved a Woman,” το “Love Her with a Feeling” και το  instrumental "Hideaway"

Το 1957  ο Freddie εμφανίζεται με άλλους bluesmen όπως ο blues πιανίστας Memphis Slim (που άφησε τη σκηνή του Σικάγο για να βρει την επιτυχία στη Γαλλία) και τον blues κιθαρίστα Magic

Sam Maghett που ήταν καλός του φίλος και γείτονας .  Το 1958 ο στρατός ψάχνει κόσμο μέσα από την  μπλουζ κοινότητα . Ο Freddy δεν μπορεί να καταταγεί λόγω της πλατυποδίας του. Ο Magic

Sam όμως δεν ήταν τόσο τυχερός και κατατάσσεται.

Το 1959 ο Freddie απορρίπτεται για άλλη μια φορά από την Chess Records, αλλά συναντά τον Sonny Thompson έναν πιανίστα που είναι καλλιτέχνης με μεγάλη επιρροή στην King / Federal label.

 

Ο Sonny αναγνώρισε κάτι μοναδικό στο Blues του Freddy και έτσι το 1960 υπογράφει συμβόλαιο με την King / Federal Label του  Syd Nathan. Ο Syd Nathan ήταν ένας έξυπνος και σκληρός

επιχειρηματίας που τελικά αποδείχθηκε πιο δίκαιος από τους περισσότερους ιδιοκτήτες δισκογραφικών εκείνης  της περιόδου. Οι καλλιτέχνες που είχαν συμβόλαιο με αυτήν την εταιρεία ήταν από

τον James Brown, Freddie King, Albert King, Johnny "Guitar" Watson, Memphis Slim, John Lee Hooker ,Νίνα Σιμόνε, Ερόλ Γκάρνερ, Μπόμπι Σκοτ και πολλών άλλων.

Η σχέση του Freddie με την εταιρεία ήταν πικρή και γλυκειά. Ήταν χαρούμενος που έιχε συμβόλαιο , αλλά δεν του άρεσε να τον ελέγχει και να τον χειρίζεται η εταιρεία . Ο Nathan του πρότεινε

ιδέες για τραγούδια με τα οποία ο Freddie διαφωνούσε . Ο Nathan ήθελε ο  Freddie να κάνει κάποιες περιοδίες σε δυτικές μουσικές σκηνές. Ο Freddie ήταν πάντα οπαδός της C & W, (Country &

Western) αλλά ο Nathan και ο Freddie δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν ποιά μουσική ακριβώς τον αντιπροσωπεύει .

 Κάποια μέρα ο Nathan άκουσε ένα jam session από country και western μουσικούς , όπου ο Freddie έπαιξε μια blues swing έκδοση του "Remmington Ride" και τότε αποφάσισε να το

ηχογραφήσει .

Απο την  συνεργασία του Freddie King και του Sonny Thompson γράφτηκαν μερικά απο τα πιό λαμπρά κομμάτια και τα πιο χαρακτηριστικά σόλα στην ιστορία του blues όπως το "The Stumble",

"Low Tide", "Wash Out", "Sidetracked", "HeadsUp", " Onion Rings", "The Sad Nite Owl" και "Hide Away "

Οι εγγραφές και οι συνεργασίες με τον Sonny Thompson ήταν μαραθώνιες κρατούσαν 16 ώρες και καμμιά φορά και παραπάνω . Το  πρώτο  45 αρι , στην πρώτη πλευρά με το " Have You Ever

Loved A Woman" και στη δεύτερη  πλευρά το  "Hide Away". Και τα δυο κομμάτια έγιναν  μεγάλες επιτυχίες R & B. Η μεγάλη έκπληξη ήταν το “Hide Away” .  Μπήκε με τεράστια επιτυχία στα Pop

chart φθάνοντας στο νούμερο 29. Ήταν ο  πρώτος, καλλιτέχνης του Blues που μπήκε στα Pop chart. Κανένας άλλος καλλιτέχνης αυτής της μουσικής δεν το είχε καταφέρει ποτέ . Φυσικά οι λευκοί

θάβουν το blues του Freddie. Ο Nathan όμως γρήγορα κερδίζει . Επιμένει ότι ο Freddie και ο Sonny επικεντρώνονται σε όργανα. Και μιλώντας για όργανα , να κάνω μια μικρή αναφορά για τους

φίλους μουσικούς που τυχόν θα διαβάσουν το άρθρο.

 

Ο Freddie αρχικά έπαιζε με μια Gibson Gold-top Les Paul με μαγνήτες  P-90 της δεκαετίας του ’50 και έναν ενισχυτή Gibson GA – 40 . Σύντομα όμως προτίμησε τις Gibson ES-345 παιγμένες σε

μεγάλες εντάσεις με ενισχυτές Fender Quad Reverb. Επαιζε με τα δάχτυλα χρησιμοποιώντας πένα αντίχειρα και μεταλλική πένα στο δείκτη, ένα στυλ που έμαθε από τον Jimmy Rogers.

Οι χορδές που χρησιμοποιούσε ήταν αρκετά ασυνήθιστες όσον αφορά τα πάχη τους , οι τρείς λεπτές ήταν .010, .011 και .012, ενώ οι υπόλοιπες ήταν normal light-medium-gauge.

Η σχέση του Freddie με την εταιρεία ήταν πικρή και γλυκειά. Ήταν χαρούμενος που έιχε συμβόλαιο , αλλά δεν του άρεσε να τον ελέγχει και να τον χειρίζεται η εταιρεία . Ο Nathan του πρότεινε

ιδέες για τραγούδια με τα οποία ο Freddie διαφωνούσε . Ο Nathan ήθελε ο  Freddie να κάνει κάποιες περιοδίες σε δυτικές μουσικές σκηνές. Ο Freddie ήταν πάντα οπαδός της C & W, (Country &

Western) αλλά ο Nathan και ο Freddie δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν ποιά μουσική ακριβώς τον αντιπροσωπεύει .

 

 

 

 

The Forum post is edited by ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΠΑΓΙΑΣΤΑΣ Aug 10, 10:22PM
Share:
This topic is sticky

OUR BANER

Navigation tour

connect to bluesway web radio

Bluesway.gr Logo Designer

OUR WALL

You need to sign in to comment
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΠΑΓΙΑΣΤΑΣ
Apr 17, 01:25AM
xronia pola teli
telis Nikoloytsos
Apr 16, 10:19PM
xronia polla se oloys...!!!
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΠΑΓΙΑΣΤΑΣ
Jan 22, 10:32AM
kalh xronia
bninna
Jan 1, 11:13AM
Καλή χρονιά !
bninna
Jul 8 '16, 11:27PM
καλό καλοκαίρι
bninna
Jan 6 '16, 09:33PM
Καλη χρονιά and keep the music alive
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΠΑΓΙΑΣΤΑΣ
Jan 6 '16, 07:13PM
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΜΠΑΓΙΑΣΤΑΣ
Dec 6 '15, 10:11AM
XRONIA POLLA
bninna
Dec 1 '15, 10:31PM
καλό μήνα !

Weather

Support Us